مشتری مداری در مراکز خرید

مشتری مداری در مراکز خرید

در مراکز خرید و مجتمع های تجاری و بازارهای خرده فروشی, رقابتی پنهان بر سر مشتری مداری وجود داشته و خواهد داشت. مراکزی که مزایای رقابتی و خدمات قابل ارائه منحصر به فردی نداشته باشند در مرور زمان از گردونه رقابت خارج شده و جایگاه خود را به دیگر مراکز تحویل می دهند.

رضایت خرید و مشتری مداری در مراکز خرید

یکی از مهمترین موارد, قدرت خرید و تمایل مشتری به حضور مجدد و دریافت خدمات بوده که مشتری را به عنوان اصلی ترین عامل اثرگذار در حیطه تصمیم گیری های آتی کلان مجتمع باقی میگذارد.
بر اساس تحقیقات انجام شده از بین 250 نفر بازدیدکننده در مراکز خرید مالزی سه مدل برای ارزیابی قدرت ارتباط وفاداری مشتری و جذابیت مراکز خرید به دست آمده است؛

  1. مدل مشتری وفادار که خرید گرا بوده و به فواصل زمانی حضور خود را تکرار می کند.
  2. مدل مشتری وفادار که نزدیکان و افراد دیگرا برای خرید و حضور ترغیب می نماید.
  3. مدل مشتری وفادار که بر اساس جشنواره ها, بهره مندی از تخفیفات, جوایز و هدایای رایگان تصمیم گیری می نماید.

 

از منظر پیش بینی قدرت و تاثیرگذاری مشتری در برنامه ریزی های آتی ، مدل اول در حدود 71%, مدل دوم 59% و مدل سوم تنها 29% مشتریان را در بر می گیرد. لذا ارائه راهکارهای موثر در مراکز تجاری برای مدل های اول و دوم به مراتب در تحقق پیش بینی عملکرد موثر تر خواهد بود.

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *