جذب برند برای افزایش مراجعهکنندگان شاپینگ مالها
برای هر کسب و کاری داشتن حداکثر بازدید کننده یک اصل جدایی ناپذیر است. امروزه با توجه به ازدیاد مراکز خرید اعم از پاساژها، بوتیک مالها، شاپینگ مالها و مراکز تجاری چندمنظوره در سطح شهر رقابت در جذب کردن مشتری و یا حداقل بازدیدکننده در اولویت صاحبان این مراکز قرار دارد. جذب فروشگاه های برند در مجتمع های تجاری یکی از عواملی است که میتواند در تولید ثروتِ مراکز خرید نقش مهمی ایفا کند.
وجود چند شعبه (نمایندگی) برندهای معتبر چه داخلی و چه خارجی میتواند سیل عظیمی از طرفداران آن کالا را به داخل مرکز تجاری بکشد و به اصطلاح نقدینگی مرکز را بالا ببرد. اما آیا برندهای معتبر در هر مجتمع تجاری حضور مییابند؟ مدیریت صحیح و هوشمند چه نقشی در این امر دارد و چگونه میتواند از برندهای معروف یک نمایندگی در مجتمع تجاری خود اتخاذ کند؟ در این مطلب از سایتِ گروه تخصصی رایزن که از پیشگامان مدیرت و بهرهبرداری صحیح از مراکز تجاری است، به این موضوع پرداخته شده است.
چگونه برند را به مجتمع تجاری خود بیاوریم؟
رقابت وصف ناپذیر در مجتمع های تجاری و گسترش روز افزون این صنعت امری غیرقابل انکار است، از اینرو پیمانکاران و افرادی که میخواهند مرکز خریدی را تاسیس کنند میبایست حتی قبل از ساخت آن توجه زیادی به جذب فروشگاه های برند – چه تجاری و چه رستورانی – بکنند.
برندسازی یک اصل شناخته شده در این حوزه است که با مدیریت هوشمند و صحیح میتواند ثمربخش واقع شود. از اینرو قبل از هرکاری میبایست برای برای اخذ نمایندگی از فروشگاههای برند در مجتمعهای تجاری یک تعریف جامع داشت. یعنی در طراحی ساختمان مرکز تجاری باید با توجه به نوع فعالیت آن مساحت قابل توجهی را برای جذب برندها تخصیص داد.
توجه داشته باشید که این شما هستید که برای بالابردن مشتریان خود به فروشگاههای برند احتیاج دارید، در صورتی که برندهای معتبر هیچ نیازی به داشتن یک غرفه معمولی در یک پاساژ تازه تاسیس ندارند. از این رو میبایست نسبت به سایر مجتمع های تجاری امتیازاتی را در اختیار آنها قرار دهید که برندها رغبتِ گشایش یک نمایندگی جدید را در مرکز تجاری شما پیدا کنند.
از آنجایی که مذاکره با این نوع مشاغل راه و روش خودش را میطلبد، وجود مدیریت هوشمند و باتجربه در این مقطع بسیار حائز اهمیت میگردد. دادن کمترین امتیاز در کنار جذب فروشگاههای برند در مجتمع ای تجاری میتواند برای موسسین بسیار سود آور باشد.
راهکارهای شناسایی این برندها چگونه است؟
صرف اخذ نمایندگی و داشتن چند فروشگاه معتبر و برند نمیتواند برای مجتمع های تجاری سودآور باشد. در هر مرکز خریدی با توجه به موقعیت و نوع فعالیت آن باید با فروشگاههای برند مربوطه وارد مذاکره شد. برای مثال اگر مرکز خریدی که عمدتا مغازههای لباس بچگانه در آن وجود دارد، اخذ نمایندگی و یا اعطای نمایندگی به یک شرکت معتبر در تولید محصولات آرایشی بهداشت اصلا ایده خوبی نخواهد بود.
و یا اگر محل تاسیس مرکز تجاری خارج از شهر است، اعطای نمایندگی به برندهای معروف تولید لوازم خانگی سنگین (لباسشویی، یخچال و غیره) نمیتواند گزینه ایدهآلی باشد، چرا که حمل آنها به مناطق مسکونی داخل شهر کاری سخت و پرهزینهتر خواهد بود. مردم ترجیح میدهند که برای گشت و گذار و خرید احتمالی در یکی از مجتمع های تجاری بیرون از شهر، کالاهایی را خریداری کنند که بتوانند با وسیله نقلیه خود حمل کنند.
توجه به تمامی نکات ریز و درشت تنها از پس تیم مدیریت مجربی برخواهد آمد که تجربه بسیار زیادی را در اجرا و مدیریت موفق مراکز خرید داشته است.
فروشگاه های برند چگونه به درآمدزایی مجتمعهای تجاری کمک میکنند؟
جذب فروشگاه های برند در مجتمع های تجاری از چندین بُعد حائز اهمیت است. این فروشگاه ها با توجه به محبوبیتی که در جامعه دارند به طور مستقیم و غیرمستقیم میتوانند سود دهی مرکز تجاری را افزایش دهند. افراد برای خرید و اطلاع از آخرین محصولات این شرکتها پا به مرکز خرید میگذارند و پس از گشت و گذار در فروشگاه مورد نظرشان ممکن است از دیگر خدمات رفاهی و فرهنگی شاپینگ مال استفاده کنند.
به این طریق آمار بازدید و تولید ثروت توسط برندها به صورت غیرمستقیم انجام میگیرد. اما نرخ خرید کالا و استفاده از خدمات فروشگاه های برند آنقدر بالا است که میتواند به تنهایی برای مرکز تجاری سود آوری داشته باشد. نه تنها برندهای تجاری بلکه برندهای رستورانی و کافههای زنجیرهای مانند مک دونالد، استارباکس که نمونههای عالی برندهای رستورانی هستند میتوانند خانوادهها را به مراکز تجاری چندمنظوره سوق دهند.
جذب فروشگاه های برند در مجتمع های تجاری زمانی جواب میدهد که بتوانید با توجه به نوع فعالیت مرکز و نیازهای مردم جامعه نزدیک به آنجا اقدام نمایید. برندسازی یک تخصص نوظهور است که متخصصین خاص خودش را دارد و هر کس نمیتواند به چنین کار بسیار حساس و حیاتی دست بزند.
شرکت تخصصی رایزن و جذب فروشگاه های برند در مجتمع ها تجاری
گروه بهره برداری رایزن به عنوان مشاور تخصصی بهره برداری، فروش و اجاره با بهره گیری از توان علمی و تجارب خود در حال ارائه طیف کاملی از خدمات مورد نیاز ساخت و قبل از ساخت مجموعههای اداری، تجاری و مسکونی میباشد.
از جمله خدمات ارزندهای که گروه تخصصی رایزن در جذب فروشگاه های برند ارائه میدهد چند نمونه را یادآور میشویم:
- انجام مذاکره لازم با صاحبان برند و عقد قرارداد با توجه به تمامی ضوابط
- جایگزینی برندهای ضعیف با برندهای معروف که طرفداران بسیار بیشتری دارد
- تعیین محل و اختصاص دادن مکان مناسب برای فروشگاه های برند با توجه به نیاز آنها
- برگزاری جشنوارهها، افتتاحیهها و کمپینهای تبلیغاتی موثر
- واگذاری و فروش فضاهای تبلیغاتی در مراکز خرید
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید