ایونت یا رویدادهای تبلیغاتی
همانطور که در محیط اطراف و فضای مجازی میبینید، امروزه ایونتهای تبلیغاتی زیادی و در مکانهای مختلفی در حال برگزاری است و روز به روز هم به محبوبیت آنها افزوده میشود. اما تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری چیست؟ آیا آنها ارزش هزینهای که برایشان میشود را دارند؟ و اصلاً آیا این ایونتها یک فرایند علمی اثبات شدهاند یا صرفاً فرایندی تقلیدی که راه به جایی نمیبرد؟ در این مقاله میخواهیم در مورد فکر اصلی پشت این ایده و تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری بیشتر توضیح دهیم.
ایونت مارکتینگ چیست؟
ایونت مارکتینگ شیوهی جدیدی از بازاریابی است که در طی برگزاری یک مراسم یا مهمانی، محصول یا خدمات معرفی و ارائه میشوند. مهمانان میتوانند این محصول و کاربردهایش را از نزدیک ببینند و در مورد آن با کارشناسان مربوطه بیشتر صحبت کنند. تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری از نظر علمی اثبات شده است و مشخص شده که به میزان زیادی باعث افزایش میزان فروش و معرفی آنها میشود؛ به شرط آنکه به شیوهی درست و اصولی انجام شود. این ایونتها هم میتوانند به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار شوند که هر دو بسته به هدفشان میتوانند موفق باشند.
تاثیر ایونت ها در رونق مجتمعهای تجاری
برگزاری ایونتها تاثیر بسزایی در رونق مجتمعهای تجاری دارد و میتواند مزایای زیادی برای آنها داشته باشد که در ادامه به توضیح برخی از این مزایا و اثرات میپردازیم.
شناخت مشتریان هدف
وقتی در مجتمع تجاری شما یک ایونت برگزار میشود، مهمانانی که در آن حضور پیدا میکنند به میزان زیادی شما را با مشتریان هدفتان آشنا میکند. شناخت این افراد تاثیر بسزایی در تصمیماتی که برای مجموعهتان میگیرید دارد. به هر نسبت که شناخت بهتری از مشتریان هدفتان داشته باشید، میتوانید به فعالیتهای خود سمت و سوی بهتری دهید که منجر به حفظ آنها و افزایش درآمد مجموعهتان میشود و این شاید مهمترین تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری باشد.
برندینگ
برندینگ به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که برای شناساندن برند و نام تجاری شما به مشتریان انجام میشود. یکی از بهترین فعالیتها در جهت برندینگ، برگزاری ایونت است. هر شهری، چندین مجتمع تجاری دارد و این تعداد پیوسته در حال افزایش است. بنابراین با برگزاری ایونت، شما این شانس را دارید که مجتمع تجاری خود را بهتر به مشتریان معرفی کرده و به نام و برندتان، هویت ببخشید.
درواقع در تحقیقی که در سال 2015 انجام شده است، مشخص شده که افزایش برندینگ، اولین تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری است که 81 درصد برگزارکنندگان از آن انتظار دارند. در طول ایونت شما این فرصت را دارید که از حالت «تنها یک اسم بودن» خارج شده و یک هویت فیزیکی از خودتان ایجاد کنید. شما میتوانید بخشهای مختلف مجتمع تجاریتان را به مشتریان معرفی کرده و نشان دهید مراجعه و خرید از شما چطور میتواند به نفع آنها باشد.
تعاملات رو در رو با مشتریان
این مزیت و تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری، به طور ویژه برای مشاغلی مفید است که به فکر ایجاد یک رابطهی قوی و درازمدت با مشتریانشان هستند. شما در ایونت این فرصت را پیدا میکنید تا از نزدیک با مشتریانتان تعامل داشته باشید و به نظرات آنها گوش داده و سوالاتشان را پاسخ دهید. در نتیجه میتوانید در طول ایونت یک رابطهی شخصی و محکم با آنها بسازید.
این رابطه از آنها مشتریان وفاداری میسازد که نه تنها درآمد بیشتری برای شما به همراه دارند، بلکه مجتمع تجاری شما را به دیگران هم معرفی کرده و تبلیغتان میکنند. تبلیغات دهان به دهان یکی از ارزانترین و موثرترین شیوهای تبلیغاتی، یکی از بزرگترین پیامدهای برگزاری ایونت است. این دقیقاً هم هدفی است که 79 درصد از تجارتهای آمریکایی از برگزاری ایونتها دارند و کارشناسان سرمایهگذاری معتقدند دلیل اصلی سرمایهگذاری در یک ایونت، باید ایجاد همین رابطهی شخصی با مشتریان باشد.
در فضای مجازی تبلیغ شوید
با گردش کوتاهی در اینستاگرام میتوانید ببینید که امروزه این ایونتها تا چه حد محبوبیت پیدا کردهاند و افراد زیادی علاقه مند به شرکت در آنها هستند. اینفلوئنسرهای فضای مجازی، در انواعی از این ایونتها شرکت کرده و از خود پستها و استوریهای زیادی به اشتراک میگذارند. آنها با این کارشان شما را بیشتر از گذشته به دیگران معرفی میکنند. اگر بدانید چطور یک ایونت جذاب برگزار کنید که افراد زیادی بخواهند در آن شرکت کنند، میتوانید زنجیرهای از تبلیغات در فضای مجازی ایجاد کنید که به معرفی هرچه بیشتر مجتمع تجاری شما کمک میکند.
بررسی تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری
از کجا به موفقیت و تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری پی ببریم؟ آیا اینکه افراد زیادی به ایونت ما بیایند، برای موفقیت آن کافی است؟ خیر، بررسی موفقیت یک ایونت به ارزیابیهای بعد از آن نیاز دارد. همانطور که گفتیم اولین عامل در بررسی موفقیت ایونت تعداد افراد شرکت کننده است. همیشه تعداد افرادی که برای شرکت در ایونت ثبت نام کردهاند با تعداد شرکت کنندگان برابر نیست و نباید به لیست ثبت نامیها اکتفا کنید. عامل بعدی در موفقیت ایونت، درصد رضایت شرکت کنندگان است. شما میتوانید از طریق انجام نظرسنجی به این موضوع پی ببرید.
بعد از آن باید گروهی تشکیل دهید که تاثیر درآمدی ایونت را بررسی کند. یعنی با استفاده از آمار و ارقام دقیق بررسی کند که برگزاری این ایونت چه تاثیری در میزان فروش و رونق مالی مجتمع تجاری داشته است. همچنین بحث تبلیغات نیز باید مورد ارزیابی قرار بگیرید. یعنی باید بررسی کنید که تا چه حد از ایونت شما در فضاهای مجازی صحبت شده است. آیا شرکت کنندگان برای این ایونت، محتوای تبلیغاتی ایجاد کردهاند؟ آیا رضایت آنها در این محتواها قابل مشاهده است؟ اگر چنین است میتوانید به این نتیجه برسید که ایونت شما موفقیت زیادی ایجاد کرده و ارزش سرمایهگذاری را داشته است.
سخن پایانی
تاثیر ایونتها در رونق مجتمعهای تجاری –در صورت برگزاری اصولی و حساب شده- غیرقابل انکار است. شما میتوانید به کمک این شیوهی نوینِ بازاریابی، شناخت خوبی از مرکز کسب و کارتان برای مشتریان هدف ایجاد کنید. این موضوع در دراز مدت باعث جهت دهیِ صحیح به فعالیتها و شناخته شدن هر چه بیشتر شما به عنوان یک مجتمع تجاری موفق میشود.
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید